söndag 13 juni 2010

A beginning

This blogg started too late, so the beginning will be a reflection on past events because doing any other way I would loose myself and the reader, like starting a book at page 42. Writing about past events changes the story because although the end of this ongoing story is unknown to me I know parts of what has come to be after the events told. So what is this blogg about, and what is the story that I'm talking about?

The story that I'm talking about is my relation with Italy. A complicated relation of love and hate, adoration and despise, but most of all a relation of life itself, and that which makes life worth living. This story is going to be one part of the blogg and another part will be thoughts, reflections and analysis about Italy and other things that I'm interested in such as food, wine, traveling, history, politics and anything else that I may come across.
The blog will be bilingual so as to make it more accessible.

En försenad blogg, som inte längre är en logg utan en berättelse om det förslutna, men det vore omöjligt att göra på något annat sätt, som att börja en bok på sidan 42. Självklart är det annorlunda att skriva om saker som ligger långt bak i det förflutna än att skriva om det som nyligen hänt eftersom jag då har viss kunskap om senare händelser vilket färgar min beskrivning, men vad är det egentligen bloggen handlar om, och vilken historia är det jag vill berätta?

Historien är om relationen mellan mig och Italien. En historia om kärlek och hat, beundran och avsky, men framförallt om livet självt, och det som gör livet värt att leva. Denna historia kommer att vara en del av bloggen, och den andra delen av bloggen kommer att vara tankar, reflektioner och analyser av Italien, eller något annat som jag är intresserad av, t ex mat, vin, resor, historia, politik eller något annat som jag kommer i kontakt med.

För att göra bloggen mer lättillgänglig för mina bekanta kommer den att vara tvåspråkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar